سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 912
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ |

«جهش تولید» با ابزار ورزش

سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نام‌گذاری شد. برای تحقق کامل این شعار تنها بخش اقتصادی نمی تواند پیش قدم باشد بلکه تمام بخش های جامعه باید در این زمینه تلاش لازم را داشته باشند.
«جهش تولید» با ابزار ورزش

به گزارش کرمانشاه امروز، نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سال جهش تولید در شرایط کنونی یکی از مهم‌ترین تدابیری است که از سوی معظم له برای سامان دادن به وضعیت اقتصاد و خروج بسیاری از بنگاه‌های تولیدی از بن‌بست اتخاذ شده است. جهشی که اگر به‌صورت کامل در کشور شکل گیرد نه‌تنها شکوفایی اقتصادی با محوریت تولید ملی ایجاد خواهد کرد بلکه با مشغول کردن نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک زمینه را برای رفاه اقتصادی و اجتماعی شهروندان فراهم می‌کند.

لازمه تولید و جهش آن تقاضا و عرضه در بازار است تقاضایی که از سوی قشرهای مختلف جامعه باید صورت گیرد و عرضه‌ای که تولیدکنندگان با محور کیفیت آن را باید به دست مردم و بازار فروش برسانند. عرضه و تقاضا در کنار رقابتی کردن تولید داخلی می‌تواند در این جهش نقش بی‌سابقه داشته باشد.

اما این اتفاق در بخش ورزش چگونه رخ خواهد داد؟

بدون شک یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به‌صورت جدی در جهش تولید نقش اساسی داشته باشد بخش ورزش است زیرا ملزومات این بخش اگر بر پایه تولید داخلی و اقتصاد ملی باشد می‌شود در کوتاه‌مدت نتیجه آن را دید. وزارت ورزش و جوانان با زیرمجموعه بیش از ۵۰ فدراسیون باید در تحقق شعار جهش ملی پیش‌قدم باشد. درست است زمانی که از تولید سخن به میان می‌آید تمام ذهن‌ها به شمت و سوی بخش اقتصادی خواهد رفت اما این تولیدکنندگان تا زمانی که بازاری برای فروش در سطح جامعه نداشته باشند فعالیت مقرون به‌صرفه‌ای ندارند. ورزش در بخش تولید می‌تواند برای کارگاه‌های مرتبط یک بازار فروش مناسب ایجاد کند.

جامعه آماری ورزشکاران حرفه‌ای کشور  نشان از آن دارد که این جامعه در بخش البسه، وسایل ورزشی، زیرساخت‌های ورزشی و مصرف اقلام داخلی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند. اگر تنها البسه ورزشی به‌عنوان یکی از تولیدات مهم این بخش موردتوجه قرار گیرد بدون شک کارگاه‌های مهمی در ایران ایجاد و آوردگاه‌های جهانی به‌جایی برای نمایش تولید ایرانی تبدیل خواهد شد. آن زمان است که تولید لباس ورزشی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین لازمه‌های ورزشی انحصاری نخواهد شد بلکه تولیدکنندگان داخلی با رقابتی کردن تولید به دنبال ارائه بهترین‌ها هستند.

با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک و پارالمپک اگر استفاده از تولید ملی به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد بدون شک اعزام بیش از ۵۰۰ ورزشکار، سرپرست، مربی، مدیر و خبرنگار به توکیو با تولید ایرانی می تواند جشنواره ای از لباس ملی را در هنگام رژه اقتتاحیه و اختتامیه این ۲ رویداد بزرگ ایجاد کرد. المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مرداد و شهریورماه سال ۱۳۹۹ در ژاپن برگزار می شود.

قهرمانان ملی همچنین با انتخاب تولید داخل می‌توانند به جهش تولید کمک کنند. زیرا  هواداران این ورزشکاران و بسیاری از اقشار جامعه که از قهرمانان ملی به‌عنوان الگو یاد می‌کنند به دنبال آن هستند که در بسیاری از زمینه‌ها خود را با این الگوهای مرجع هماهنگ کنند. حال اگر این قهرمانان تنها در بخش البسه ورزشی و شخصی خود جنس ایرانی را بر اجناس خارجی ترجیح دهند بدون شک طرفداران به پیروی از آنان سرمایه‌های خود را به سمت خرید تولید داخلی هدایت می‌کنند.

ورزشکاران به‌عنوان اقشار شناخته‌شده جامعه در کنار دیگر چهره‌های مطرح می‌توانند در نهضت جهش تولید پیش‌قدم باشند. آنان در این زمینه با رفتار و گفتار خود سبب شکل‌گیری جریانی از عرضه و تقاضا خواهند شد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.