سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 5 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1147
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰:۳۱ |

ضایعات فروشی در کرمانشاه نیاز به ساماندهی دارد

ضایعات فروشی در کرمانشاه با توجه به گسترده بودن تعداد افراد شاغل در این حرفه به عنوان یک شغل نوظهور محسوب می شود که نیاز به ساماندهی دارد.
ضایعات فروشی در کرمانشاه نیاز به ساماندهی دارد

به گزارش کرمانشاه امروز؛ ضایعات فروشی در کرمانشاه با توجه به گسترده بودن تعداد افراد شاغل در این حرفه به عنوان یک شغل نوظهور محسوب می شود که نیاز به ساماندهی دارد.

پدیده جدیدی که چندسالی ست کرمانشاهیان شاهد آن هستند، جمع آوری ضایعات از سطح شهر و انتقال آن به مکان های خاصی است. مکان های ضایعات فروشی عمدتاً در منطقه جعفرآباد مستقر هستند که این موضوع برای برخی از ساکنین نارضایتی هایی بوجود آورده است.

صیادی یکی از ساکنان محله جعفرآباد در این خصوص گفت: سالهاست ضایعات فروش ها عرصه را بر مردم محله جعفرآباد تنگ کرده اند.

وی بیان داشت: شاید جلوه نازیبای جعفرآباد بیشتر به خاطر وجود مغازه هایی است که اقدام به ضایعات فروشی می کنند.

صیادی اظهار داشت: مغازه های خرید و فروش ضایعات تقریبا محلی برای جولان حیوانات و حشرات موذی است و همین زندگی در این محیط را سخت کرده به طوری که اکثرا اگر می توانستیم خانه ها را رها کرده و از این محیط دور می شدیم اما بعلت این مشکلات کسی حاضر نیست خانه های اینجا را با نازلترین قیمت خریداری کند.

این شهروند ساکن جعفرآباد افزود: بارها اعتراض خود را به طرق مختلف به گوش مسئولین مربوطه رساندیم اما نمی دانم چرا مسئولان، این مغازه ها را جمع آوری نمی کنند.

وی خاطر نشان کرد: سلامت شهروندان باید بیش از هر چیز برای مسئولان اهمیت داشته باشد. 

این شغل نیاز به ساماندهی دارد

احمدی از فروشندگان ضایعات در این منطقه به خبرنگار مرصاد نیوز گفت: متاسفانه ما شغلی غیر از این سراغ نداریم و از این راه امرار معاش می کنیم و اگر قرار باشد این کار را ادامه ندهیم به طور قطع بیکار خواهیم شد.

وی افزود: اگر مکانی در اطراف شهر برای ما در نظر بگیرند همه افرادی که در این شغل مشغول هستند بدون هیچ چون و چرایی می پذیریم.

احمدی خاطرنشان کرد: مسئولین تا کنون صحبتی در این خصوص نداشته اند و جایی برای ما در نظر نگرفته اند.

وی ادامه داد: این شغل نیاز به ساماندهی دارد ولی وقتی می بینیم مسئولین اهمیتی به ما نمی دهند مجبوریم در همین مکان ماندگار شویم.

این مغازه دار گفت: اگر شهرداری مکان مناسبی بدون دریافت اجاره بها برای ما در نظر بگیرد حاضریم در آن مکان ها فعالیت کنیم.

وی گفت: البته تاکنون شهرداری چندین بار اعلام کرده که مکانی برای ضایعات فروشان اختصاص می دهیم اما متاسفانه در حد حرف بوده و پیگیر نبودند ما هم اصراری برای جابجایی نداریم.

برای تجمیع ضایعات فروشی‌ها و ایجاد شهرک ضایعات فروشی در انتهای اراضی سمت جعفرآباد زمینی در نظر گرفته شده است

فضل الله رنجبر ، در خصوص ساماندهی ضایعات فروشی های سطح شهر گفت: برای تجمیع ضایعات فروشی‌ها و ایجاد شهرک ضایعات فروشی در انتهای اراضی سمت جعفرآباد زمینی در نظر گرفته شده است.

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: بر این اساس توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی با همکاری استانداری و شهرداری مقدماتی فراهم شده و موضوع از طریق حوزه معاونت اقتصادی استانداری در حال پیگیری است.

وی بیان داشت: ما چندین بار بدنبال درخواست مردم مغازه های ضایعات فروشی هایی را که در محل زندگی مردم دایر است، پلمپ کردیم که مجددا آنرا بازگشایی کردند لذا بهترین کار ساماندهی آنها است.

فرماندار کرمانشاه گفت: چنانچه کار ساماندهی ضایعات فروشی ها به سرانجام برسد قطعا کمک بزرگی به ساماندهی ضایعات آنها در سطح شهر خواهد شد.

وی اظهار داشت: ساماندهی ضایعات فروشان حرکت بسیار خوبی است که امیدوارم توسط مسئولان ذیربط علی الخصوص شهرداری، جهادکشاورزی و امور اراضی مورد حمایت قرار بگیرد.

بدون شک ساماندهی ضایعات فروشی ها کمک بزرگی به هر دو طرف یعنی مردم و شاغلان در این شغل می کند.

انتقال آنها به محلی خاص یعنی شهرک ضایعات فروشان رضایت مردم را با بهتر کردن چهره شهر به دنبال دارد و از طرفی قرار گرفتن ضایعات فروشان و تجمیع آنها در یک مکان خاص برای شغل آنها می تواند بهتر باشد.

 

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.