سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Friday, 20 September , 2024
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 17 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1384
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۲۱ |

یک‌ گیرِ عجیب و غریب!

پروژه ۷۱۲ واحدی ساخت مسکن در شهرک دولت آباد کرمانشاه که توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال اجراست، حالا با گیر عجیب و غریب شهرداری کرمانشاه به این پروژه، متوقف شده است!
یک‌ گیرِ عجیب و غریب!

به گزارش کرمانشاه امروز؛ پروژه ۷۱۲ واحدی ساخت مسکن در شهرک دولت آباد کرمانشاه که توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال اجراست، حالا با گیر عجیب و غریب شهرداری کرمانشاه به این پروژه، متوقف شده است!

محمدجواد اسماعیلی مدیرعامل شرکت توسعه و عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه با اشاره به شروع پروژه ۷۱۲ واحدی دولت آباد از سال ۱۳۹۹، گفت: از همان سال تاکنون پروانه ساخت پروژه توسط شهرداری صادر نشده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه، گفت: متاسفانه در این شرایط اخیرا شهردار منطقه نامه زده‌ که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال ساخت و ساز غیرمجاز در استان است و این نامه به دادستانی ارجاع و از طرف دادسرا به این پروژه ورود کرده اند.

اسماعیلی با انتقاد شدید از عملکرد شهرداری کرمانشاه، گفت: این شرایط در حالیست که پیش پروانه ساخت پروژه سال ۱۳۹۹ اخذ شده و هزینه های صدور پروانه و عوارض شهرداری هم در همان سال پرداخت شده، اما به دلیل عدم تعیین مجری ذیصلاح هنوز پروانه صادر نشده و ظاهرا شهردار منطقه از این موضوع بی اطلاع است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم وجهه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دلیل ناآگاهی شهردار یک منطقه خدشه دار شود، گفت: در راستای این اقدام، ستاد اجرایی برنامه ای برای ادامه اجرای پروژه در استان نخواهد داشت و به پیمانکار هم اعلام کرده ایم پروژه را تعطیل کند.

دادستانی شکایت دستگاه های دولتی از یکدیگر را عودت دهد/ مشکلات اول به استانداری ارجاع شود

استاندار کرمانشاه پس از این صحبت‌ها با انتقاد شدید از عملکرد شهرداری کرمانشاه و دلجویی از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: قطعا با شهردار منطقه برخورد خواهد شد.

بهمن امیری مقدم تاکید کرد: این پذیرفته نیست که به دلیل ناآگاهی شهردار منطقه، چنین فرصت هایی برای استان از دست برود. هزاران بار به مسئولین دستگاه های مختلف استان تذکر داده ایم که اگر مشکلی با یکدیگر دارند و مانعی برای کار آنها وجود دارد، موضوع را به استانداری اطلاع دهند، نه اینکه به دادستانی نامه بنویسند.

امیری مقدم تاکید کرد: قطعا از دادستانی خواهیم خواست که هر شکایتی که از سوی دستگاه های دولتی برای آنها ارسال میشود را رسیدگی نکرده و عودت دهند، چرا که ما یک مجموعه هستیم و باید مشکلات را درون خودمان حل کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: این منصفانه نیست که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کار کرده، هزینه کند و وقت بگذارد و بعد از روی ناآگاهی بگوییم ساخت مسکن برای مردم خلاف قانون است!

وی افزود: همه دستگاه های استان موظفند هر سرمایه گذاری که به استان می آید را حمایت کرده و سریعا مجوزهای لازم را برای آن صادر کنند.

امیری مقدم گفت: در پروژه ۷۱۲ واحدی دولت آباد باید هم شهرداری و هم سایر دستگاه ها از جمله برق، گاز و آب پای کار آمده و اقدامات لازم را انجام و مجوزهای لازم را صادر کنند.

وی افزود: شهرداری هم طبق وعده ای که در این جلسه داده باید تا پایان هفته جاری پروانه پروژه را صادر کند.

وی تاکید کرد: بار دیگر هم می‌گوییم هر مانع و مشکلی که دستگاه ها در مسیر انجام وظایف خود پیدا کردند باید به استانداری اطلاع دهند که آنها را رفع کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر لزوم قانونی بودن روند کار، گفت: پروژه ها باید همگی بر روال قانونی بوده و بدون ناظر و مجری نباشند که شاهد حوادث تلخی مانند متروپل آبادان نباشیم.

وی افزود: هر دستگاهی هم در این زمینه مشکلی داشت به شورای مسکن بیاورد، چرا که این شورا اختیاراتی برابر با شورای عالی مسکن دارد و میتوانیم بسیاری موانع را در آن رفع کنیم.

کرمانشاه کار جهادی و دلسوزانه می خواهد

وی در ادامه بر ضرورت فعالیت دلسوزانه مسئولان در استان تاکید کرد و افزود: کرمانشاه کار دلسوزانه و جهادی و سالم می‌خواهد.

امیری مقدم گفت: متاسفانه مواردی داشته ایم که یک مدیر برای اینکه یک پروژه بلند مدت را در دوره مدیریتی خود شروع نکند که افتتاح آن به دوره مدیر بعدی موکول نشود، خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی را به نظام و این استان تحمیل کرده است.

استاندار کرمانشاه افزود: اگر مدیری دلسوز و جهادی باشد برای او اهمیتی ندارد پروژه به اسم چه کسی تمام می‌شود و باید اینگونه برای کرمانشاه کار کرد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.