سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 5 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1392
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ |
رئیس هیات ووشو کرمانشاه:

نمی‌توانم ظلمی را که به جامعه ووشو کرمانشاه می‌شود تحمل کنم

رئیس هیات ووشو استان کرمانشاه به فاصله حدود هشت ماه مانده تا پایان دوره ریاستش بر این هیات، از قصد خود برای عدم حضور در انتخابات آتی هیات خبر داد و گفت: نمی توانم ظلمی که به جامعه ووشو کرمانشاه می شود را تحمل کنم.
نمی‌توانم ظلمی را که به جامعه ووشو کرمانشاه می‌شود تحمل کنم

به گزارش کرمانشاه امروز؛ رضا مهدی پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موفقیت هر هیات ورزشی مستلزم داشتن فاکتورهای مختلفی است، اظهار کرد: یکی از این فاکتورها الگوسازی برای ورزشکاران است که در ووشو کرمانشاه این فاکتور بخوبی دیده می شود.

وی ادامه داد: طی چندسال گذشته با بهره گیری از این فاکتور و استفاده از تجربیات قهرمانان خود برای همگانی کردن ووشو و کشف استعدادهای جدید تلاش کرده‌ایم.

رئیس هیات ووشو کرمانشاه اضافه کرد: علیرغم ظرفیت های خوبی که در این رشته داریم، اما سالن تمرینی مناسبی برای ووشو کرمانشاه بویژه در بخش بانوان وجود ندارد، بگونه ای که علاقمندان گاها برای پیدا کردن محل سالن از مسیریاب استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه این مشکل برخی ورزشکاران علاقمند را از این رشته فراری داده، عنوان کرد: در زمستان که هوا زودتر تاریک می شود، این مشکلات دو چندان می شود و خانواده ها اجازه نمی دهند فرزندان دخترشان برای تمرین به سالن ووشو بیایند، چراکه سالن ووشو در فضای بسیار خلوتی است که چندان برای بانوان امنیت ندارد.

مهدی پور به تلاش ها و پیگیری هایش برای تغییر محل این سالن در چندسال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود دوسال پیش باتوجه به موفقیت هایی که در ووشو داشتیم، در نامه ای به وزیر ورزش درخواست اختصاص یک سالن جدید و جابجایی از این محل را دادیم که وزیر ورزش هم دستور رسیدگی داد و قرار شد تا در اسرع وقت جابجایی آکادمی صورت گیرد، اما به دلیل سیاسی بازی ها و حمایت ما از یک کاندیدای خاص در زمان تبلیغات انتخاباتی این موافقت لغو شد.

وی تاکید کرد: اگر هیات ووشو امروز یکی از موفق ترین هیات های استانی است و در بحث مدال آوری در بخش دختران پیشتاز هستیم، این موفقیت را مرهون ورزشکاران و مربیان توانمندش است، با اینحال این مکان تمرینی را زیبنده این هیات نمی دانیم.

رئیس هیات ووشو کرمانشاه یکی دیگر از موفقیت های این هیات را تمرکز در رده های پایه دانست و افزود: ثمره این تلاش ها منجر به این شده که امروز در هر دو بخش جوانان و نوجوانان دختر در کشور سرآمد باشیم، بگونه ای که در مسابقات اخیر کشوری از ۱۶ مدالی که توزیع شد، هفت مدال را تیم جوان ووشو بانوان کرمانشاه گرفت.

وی با بیان اینکه در بخش پسران هم موفقیت های زیادی نصیب این هیات شده، افزود: در این بخش برای اولین بار چهار نفر از ورزشکاران ما در رده های جوانان و نوجوانان به تیم ملی دعوت شدند.

مهدی پور با تاکید براینکه این موفقیت ها در حوزه مربیان و داوران هم وجود دارد، گفت: از مربیان ما برای مربیگری در تیم های لیگی دعوت می کنند که نشان دهنده توانمندیهای آنها است.

وی در ادامه یادآورشد: ووشو از رشته های مدال آور استان در سطح کشور بوده و هست، لذا جایگاه و شان آن در استان نباید این باشد.

رئیس هیات ووشو کرمانشاه به احجاف های صورت گرفته در حق ووشو و برخی رشته های ورزشی دیگر اشاره کرد و گفت: عدالت در ورزش و توجه به آمایش سرزمینی در حوزه ورزش دو شعار وزیر ورزش بود که آن را در دستور کار خود قرار داد، اما ووشو در هر دوی این بخش ها به حق و حقوق خود نرسید.

وی اضافه کرد: در بحث عدالت ورزشی با اینکه از مدال آورترین رشته های ورزشی استان هستیم، اما در قعر جدول عدالت ورزشی بویژه در بحث زیرساخت ها قرار داریم و در بحث آمایش سرزمینی هم علیرغم اینکه گفته شده که در کرمانشاه بیشتر روی رشته های رزمی و توپی تمرکز شود، ولی می بینیم زیرساخت های میلیاردی برای برخی رشته هایی می سازند که دستاوردی ندارند و در آینده خاک خواهند خورد.

مهدی پور تصریح کرد: اگر یک سالن جدید را در یک موقعیت قابل دسترس تر به هیات بدهند، تمام تجهیزات لازم را برای آن خریداری کرده ایم و قول خواهیم داد کمپ دوم تیم های ملی را به کرمانشاه بیاوریم‌.

وی در پایان با تاکید بر اینکه طی چندسال ریاست این هیات تمام تلاش خود را برای حمایت از قهرمان و حفظ شان و جایگاه این رشته در استان بکار برده و در بسیاری از مواقع هم از جیب پرداخت کرده، گفت: به وظیفه خود در هیات عمل کرده ام و وقتی برای انجام شوهای نمایشی ندارم و باتوجه به بی توجهی مسئولین ورزش استان به این رشته این آخرین دوره ای خواهد بود که در هیات ووشو استان فعالیت خواهم کرد، چراکه نمی توانم ظلمی که به جامعه ووشو کرمانشاه می شود را تحمل کنم‌.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.