سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1466
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ |
سرگردانی در معابر و خیابان ها برای کسب رزق حلال؛

قصه پرغصه کارگران فصلی در کلانشهر کرمانشاه ادامه دارد

ساماندهی کارگران فصلی که در خیابان ها، معابر و پارک ها بیتوته کرده اند، نیازمند عزم جدی مسئولان شهرداری است.
قصه پرغصه کارگران فصلی در کلانشهر کرمانشاه ادامه دارد

به گزارش کرمانشاه امروز؛ هر روز که از طولانی ترین و زیباترین بلوار جنگلی ایران (طاقبستان) عبور می کنم و به پل ولایت کرمانشاه می رسم، کارگران کیسه بدست زیادی را می بینم که به امید یافتن کار و کسب روزی حلال در مشاغل ساختمانی و خدماتی در این مسیر چشم انتظارند تا شاید خودرویی در گوشه خیابان آنها را صدا کند و همه آنها با خوشحالی به سمت خودرو هجوم بیاورند!

طبق قانون، ساماندهی کارگران فصلی بر عهده شهرداری است، به تازگی سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه “پارک فدک” این شهر را در نظر گرفته و تنها پلاکاردی نصب کرده که اینجا “محل استقرار کارگران است”، اما هنوز کارگران در این مکان جمع نمی شوند!

شهرداری قول داد که برای اسکان ما مکانی اختصاص دهد، اما خبری نشد

یکی از کارگران که نامش بهروز.م است در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: ۵۱ سال دارم در کارهای ساختمانی کارگری می کنم تا پول حلالی برای خانواده م تهیه کنم.

وی گفت: من از جایی که شهرداری در نظر گرفته اطلاعی ندارم، سالهاست همینجا در لب آب(پل ولایت) کارگران جمع می شوند. چند سال پیش شهرداری قول داد که برای اسکان ما مکانی اختصاص دهد، اما خبری نشد.

“پارک فدک” امکانات خاصی ندارد

عیسی. ج نیز اظهار داشت: ۵۷ سال دارم و دارای پنج فرزند هستم. سالهاست در سرما و گرما در این مکان به انتظار کار می ایستیم. در روزهای بیکاری روی رفتن به منزل و مواجه شدن با فرزندانم را ندارم.

وی گفت: این جایی که شهرداری در پارک فدک برای ما در نظر گرفته است، امکانات خاصی ندارد و از طرفی مردم ما را در آنجا نمی بینند.

کارگران ساختمانی چهره شهر را نازیبا کرده اند

رضایی یکی از شهروندان نیز اظهار داشت: ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی برعهده شهرداری است و باید برای آنها فکری کند بسیاری از این افراد به دلیل درآمد پایین در تمام فصول کاری حتی از نوع معمولی زندگی هم محروم هستند.

وی گفت: واقعاً جای تاسف دارد که در شهری که لقب کلانشهر را یدک می کشد، کارگران فصلی در میادین و خیابان های اصلی آن حضور دارند و چهره شهر را نازیبا کرده اند.

“پارک فدک”؛ ایستگاه موقت کارگران فصلی در کرمانشاه

امیر حیدریان از جانمایی ایستگاه موقت کارگران فصلی در پارک فدک کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: باید چهره نازیبایی که کارگران ساختمانی با ایستادن در کنار جاده ها ایجاد کرده اند را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه افزود: این نیروها به دلیل شرایط جوی و آب و هوای گرم و سرد سالانه با مشکلاتی در فعالیت روزانه خود روبه‌رو هستند تلاش شد با این جانمایی در شرایط نسبتاً بهتری، آنها بتوانند فعالیت روزانه خود را انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، صندلی، سایبان و ..، در پارک “فدک” نزدیک پل ولایت مهیا بود، این مکان برای استقرار کارگران فصلی در نظر گرفته شده و از طرفی بلوار طاقبستان یکی از گذرگاههای پر تردد شهر است.

حیدریان گفت: متاسفانه همچنان تعداد زیادی کارگر ساختمانی داریم که معمولاً صبح ها در مسیرهای مختلفی همچون لب آب، میدان وزیری و.. تجمع می کنند.

وی تصریح کرد: ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی از سطح معابر، میادین و گذرگاه‌های سطح شهر یکی از ضروریات هویت بخشی به مشاغل و تبیین اهمیت آنها در ساماندهی مشاغل شهری است.

ساماندهی کارگران فصلی که در خیابان ها، معابر و پارک ها بیتوته کرده اند، نیازمند عزم جدی مسئولان حوزه شهری است.

این روزها کارگران فصلی به سختی روزگار می گذرانند و حال این قشر نیازمند رسیدگی ویژه است؛ قشری که نه شرایط حمایت نهادهای حمایتی را دارند و نه توان گذراندن زندگی را.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.