سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1484
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ |
با وجود گذشت پنج سال از وقوع زلزله سرپلذهاب؛

ارائه خدمات در کانکس توسط برخی ادارات دولتی سرپلذهاب

پس از گذشت پنج سال از وقوع زلزله سرپلذهاب همچنان شاهد خدمات رسانی برخی ادارات دولتی این شهرستان در کانکس یا واحدهای استیجاری هستیم و البته کوچه ها و معابر خاکی هم از زلزله به یادگار مانده است.
ارائه خدمات در کانکس توسط برخی ادارات دولتی سرپلذهاب

به گزارش کرمانشاه امروز؛ حدود پنج سالی است که از سالروز وقوع زلزله   ۷.۳ ریشتری طی بیست و یکم آبان سال ۹۶ در شهرستان سرپلذهاب می گذرد که منجر به تخریب یا آسیب دیدن بخشی قابل‌توجهی از واحد‌های روستایی و شهری، واحدهای صنفی، مساجد، مدارس، شهرک های صنعتی و حتی ادارات دولتی شد با این وجود برخی از این واحدها هنوز بازسازی یا تعمیر نشده‌اند هرچند که مجموعا اقدامات خوبی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده انجام شده است.

افزون بر ضرورت پرداختن به رفع نیازمندی‌ها و انتظارات مردم با توجه به اینکه آنها هرآنچه داشته‌اند صرف بازسازی منازل خود کرده‌اند، ساخت و سازهای گسترده بعد از زلزله به طور قطع به سطح معابر، کوچه و خیابان ها آسیب‌هایی وارد کرده  درحالی که هنوز بازسازی نشده و با شروع فصل پاییز و زمستان در بارندگی‌ها به معضلی جدی برای مردم تبدیل می شود.

بیش از پنج سال از زلزله مهیب شهرستان سرپلذهاب می‌گذرد اما هنوز یادگاری‌هایی از وقوع زلزله در معابر و فضای شهری به ویژه در سطح ادارات سرپل‌ذهاب مشاهده می شود که در این میان تورم و گرانی مصالح ساختمانی سبب غافلگیری مردم شد که به دلایل مختلف ساخت و ساز را با تأخیر شروع کردند و بخش دیگری هم به دلیل کمبود اعتبارات از سوی ادارات دولتی رها شده اند.

به منظور اطلاع از آخرین وضعیت پیگیری های انجام شده در زمینه ساخت و ساز ادارات دولتی شهرستان سرپلذهاب به گفتگو با فرماندار شهرستان پرداختیم که این‌ گفتگو در ادامه می آید؛

فعالیت برخی ادارات در کانکس یا مکان های استیجاری در شان مردم سرپلذهاب نیست

صدراله بابلی اظهار داشت: در آستانه پنجمین سالگرد وقوع زلزله سرپلذهاب قرار داریم و متاسفانه بعد از گذشت پنج سال از این زلزله ساختمان های اداری،فرهنگی کتابخانه ها و مساجد شهرستان هنوز بازسازی نشده بلکه تاکنون حدود ده درصد ساختمان های اداری احداث و بازسازی و مقاوم سازی شدند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به سرپلذهاب این پیشنهاد داده شد و دکتر رئیسی دستور تامین اعتبار به جناب آقای‌ مخبر معاونت رئیس جمهور را صادر کرد و استاندار کرمانشاه نیز انجام برآوردهای اولیه را دستور داد.

فرماندار سرپلذهاب گفت: رقم ریالی مورد نیاز برای احداث، مقاوم سازی و بازسازی به نهاد ریاست جمهور اعلام شده که امید است با تخصیص اعتبارات شاهد احداث و مقاوم سازی ساختمان های اداری باشیم.

بابلی تصریح کرد: نیازمند احداث ساختمان های اداری مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم فهیم شهرستان سرپلذهاب هستیم و در این راستا پیگیرهای لازم صورت می گیرد تا خواسته های به حق مردم محقق شود.

فرماندار شهرستان سرپلذهاب تصریح کرد: برخی از ادارات در کانکس و برخی دیگر بصورت استیجاری فعالیت دارند که این موضوع در شان آن دستگاه ها و مردم شهرستان نیست.

وی یادآور شد: ۹۶ درصد عملیات بازسازی منازل مسکونی در شهرستان سرپلذهاب انجام شده و برای تکمیل درصد باقیمانده، تسهیلات لازم پرداخت شده که البته با گرانی مصالح همزمان شد با این حال امیدواریم به‌ زودی به سرانجام برسد.

بابلی اظهار داشت: به منظور تکمیل زیرساخت های شهری هم از محل اعتبارات موردنیاز، در تلاش هستیم، همچنین به شوراهای اسلامی و شهردار تاکید شده نسبت به آغاز کارهای عمرانی در شهر اقدام کنند زیرا بسیاری از امور نظیر آسفالت،جدول کشی، پیاده راه سازی و زیرسازی کوچه ها و خیابان ها بر اثر زلزله خسارات دیدند.

وی ادامه داد: تقدیم بیش از ۸۸۰ شهید در این شهرستان طی دوران دفاع مقدس،  گویای ایثار، استقامت، همراهی و پیش قدم بودن در برنامه های مختلف است و در این میان طی سال ۹۶ با وقوع حادثه دلخراش زلزله ، بسیاری از مردم عزادار شدند اما باز هم صبور بودند و زندگی را ادامه دادند از این رو به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید می شود در کنار مردم باشند و امور را با مردم پیش ببرند.

بابلی خاطرنشان کرد: مردم در عرصه های مختلف به درستی وفاداری خود را نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی نشان دادند و چنین مردمی شایسته ارائه بهترین خدمات هستند.

در زلزله بیست و یکم آبان سال ۹۶ سرپل ذهاب، ۶۲۰ نفر کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ نفر مصدوم شد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی آن به ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی وارد شد

وقوف زلزله۶.۴ ریشتری در چهارم آذر سال ۹۷ هم سبب افزوده شدن آمار ۷۷۱ مصدوم و وارد شدن خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد که بر ضرورت سازندگی و توجه به این مناطق تاکید دارد.

 

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.