سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1492
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ |

پای لنگ تخصیص اعتبارات به پروژه های ورزشی کرمانشاه

فرا رسیدن هفته ورزش و تربیت بدنی بهانه ای برای پرداختن به مشکلات ورزشکاران و موضوعات ورزشی مبتلا به در استان کرمانشاه شد.
پای لنگ تخصیص اعتبارات به پروژه های ورزشی کرمانشاه

به گزارش کرمانشاه امروز؛ درحالی که اهمیت ورزش اعم از حرفه ای یا همگانی و توجه به ورزشکاران برکسی پوشیده نیست و رهبر انقلاب هم همواره بر آن تاکید کرده اند متاسفانه همچنان جامعه ورزشی به ویژه در استان‌های محرومی چون کرمانشاه با چالش‌هایی جدی مواجه اند.

ناکافی بودن اعتبارات ورزشی و بی عدالتی در توزیع آن یکی از مسائلی است که سبب ایجاد شکافی عمیق تر میان استانهای برخوردار و محروم شده همچنین رفع دغدغه مندی ورزشکاران در حوزه ورزش حرفه ای چالش دیگری است که باید برای آن تدبیری جدی اندیشیده شود.

علاوه بر مشکلات موجود در بخش ورزش حرفه ای در حوزه ورزش همگانی به ویژه برای بانوان هم مسائلی به چشم می خورد تا جایی که در کلانشهر کرمانشاه پارک بانوان بالاخره پس از سالها وعده و وعید راه اندازی شد اما همچنان فاقد امکانات کافی است.

مشکلات موجود در حوزه ورزش اعم از ورزش همگانی و حرفه ای نیازمند پیگیری و چاره اندیشی است و این موضوع به عرم راسخ مسئولان امر چه در استان‌ها و چه در مجلس و دولت نیاز دارد.

مدال آوران ورزشی دغدغه مسائل معیشتی را دارند

علی رضایی اظهار داشت: با انجام پیگیری های فراوان پس از سالها توانستیم زمین چمن فوتبال و استخر شهرستان هرسین را افتتاح کنیم و از طریق رایزنی با وزیر پیگیر افتتاح و تکمیل پروژه های ورزشی در سایر شهرستانهای استان کرمانشاه نظیر اسلام آبادغرب هستیم.

وی افزود: کمبود اعتبار باعث شده که پروژه های مذکور به کندی پیش رود و موجبات نارضایتی ورزشکاران را فراهم کرده است.

رضایی تصریح کرد: اعتراضات ورزشکاران درباره ضرورت رسیدگی به آنها وارد است زیرا ورزشکار باید تنها دغدغه مسابقه و پیروزی را داشته باشد اما اکنون دغدغه مسائل معیشتی را دارند که ناپسند است.

سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی گفت: ورزشکاران تا سن خاصی می توانند ورزش کنند و پس از مدتی توانایی ورزش کردن ندارند پس باید برای آینده آنها فکری شود که در این رابطه با وزیر ورزش و جوانان نیز صحبتهایی شده است.

رضایی با تاکید بر پیگیری تکمیل پروژه های ورزشی از طریق وزیر ورزش، خاطرنشان کرد: پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی که مصوبه سفر وزیر ورزش را دارند، تکمیل می شوند اما پروژه های کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی خاک می خورند درحالی که این موضوع اتلاف سرمایه دولت است.

وی افزود: تفاوتی میان مردان و بانوان ورزشکار وجود ندارد بلکه باید به وعده اعطای پاداش و هدایا پس از کسب مقام های قهرمانی در مسابقات ورزشی عمل کنند تا برای ورزشکاران انگیزه ایجاد شود و خستگی از تن آنها بیرون رود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت رسیدگی به امور مدال آوران ورزشی و پرداختن حقوق و پاداش به آنها خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات بودجه ای تحقق همه مطالبات امکان پذیر نیست.

پروژه پارک بانوان همچنان فاقد امکانات کافی است

رضایی با بیان اینکه شرایط مطلوب برای انجام ورزش های همگانی به ویژه برای بانوان در استان کرمانشاه مهیا نشده، گفت: سالها است که از پروژه پارک بانوان صحبت می شود اما این پروژه همچنان فاقد امکانات کافی است.

وی با بیان اینکه گلایه مندی ورزشکاران صحیح است، افزود: منابع مالی و اعتبارات به درستی توزیع نمی شود تا جایی که در این حوزه بی عدالتی هایی دیده می شود و منابع مالی برخی استانهای محروم تضعیف شده و این استانها محروم تر شده اند.

رضایی تصریح کرد: باید فاصله استانهای محروم و برخوردار را کم کنیم اما مهمترین مشکل ما کمبود اعتبارات است که در این راستا چندبار با وزیر ورزش و جوانان رایزنی کردیم.

سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان تکمیل پروژه های ورزشی را نیازمند تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه می داند و مسئولان سازمان مذکور هم از کمبود اعتبارات سخن می گویند درحالی که این موضوع سبب ناکارآمدی امور می شود.

اگرچه مساله کمبود اعتبارات در همه حوزه ها دیده می شود اما با توجه به اهمیت حوزه ورزش به ویژه در بخش حرفه ای تخصیص اعتبارات کافی از مطالبات جدی ورزشکاران است.

 

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.