سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Thursday, 19 September , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 16 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1579
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹ |
شهردار کرمانشاه:

سهم شریک بخش خصوصی “فیروزه” را می‌خریم

شهردار کرمانشاه با اشاره به مشکلات شهرداری و شریک بخش خصوصی در پروژه فیروزه، گفت: تصمیم به خرید سهم شریک پروژه گرفته‌ایم تا بتوانیم به تنهایی در خصوص این پروژه تصمیم گیری کنیم.
سهم شریک بخش خصوصی “فیروزه” را می‌خریم

به گزارش کرمانشاه امروز؛ شهردار کرمانشاه با اشاره به مشکلات شهرداری و شریک بخش خصوصی در پروژه فیروزه، گفت: تصمیم به خرید سهم شریک پروژه گرفته‌ایم تا بتوانیم به تنهایی در خصوص این پروژه تصمیم گیری کنیم.

نادر نوروزی ،با اشاره به توقف چندساله پروژه فیروزه، گفت: مشکل این پروژه اختلافات شهرداری با شریک بخش خصوصی است که در نهایت منجر به مزایده گذاشتن پروژه شد، اما طی چندبار برگزاری مزایده خریداری برای آن پیدا نشد.

وی افزود: در حال حاضر تصمیم داریم برای پایان دادن به وضعیت بلاتکلیف این پروژه، سهم شریک بخش خصوصی را خریداری کنیم تا بتوانیم به تنهایی در خصوص این پروژه تصمیم گیری کنیم.

نوروزی گفت: پیشنهاد خود را در این زمینه داده‌ایم و شریک بخش خصوصی چنانچه متمایل به انجام این کار است باید یک نامه آورده تا پیگیر انجام کار شویم.

شهردار کرمانشاه در خصوص آینده فیروزه هم گفت: در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه گذار برای تکمیل این پروژه هستیم، چرا که فروش آن در شرایط فعلی به ضرر است.

وی افزود: این پروژه در صورت تکمیل، تبدیل به مجتمع تجاری خواهد شد و احتمال دارد طبقات بالایی آن به بخش اداری اختصاص یابد.

نوروزی با اشاره به هزینه سنگین تکمیل این پروژه گفت: تکمیل ۵۷ هزار مترمربع زیربنای آن در هشت طبقه، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد و قطعا برای تامین این اعتبار نیازمند حضور سرمایه گذار هستیم.

شهردار کرمانشاه با اشاره به تسویه بدهی پروژه با بانک شهر گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۴۰ درصد است و اگر سرمایه گذار پای کار بیاید، نهایتا ظرف یک سال پروژه تکمیل می شود.

وی افزود: با چند فروشگاه زنجیره‌ای هم صحبت کرده‌ایم و آنها هم تمایل به حضور در برخی طبقات مجتمع فیروزه را دارند.

شهردار کرمانشاه گفت: در صورت اتمام روند خرید سهم شریک بخش خصوصی، اگر مشکلی پیش نیاید این پروژه سال آینده مجددا فعال می‌شود.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.