سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 5 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 1625
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹ |

بازار رها شده گوشت قرمز در کرمانشاه

مدت‌ها است که بازار گوشت قرمز در کشور به‌ویژه در استان دامپروری چون کرمانشاه بسیار نامطلوب است و موجبات نارضایتی بیش از پیش مردم را فراهم کرده است.
بازار رها شده گوشت قرمز در کرمانشاه

به گزارش کرمانشاه امروز؛ مدت‌ها است که بازار گوشت قرمز در کشور به‌ویژه در استان دامپروری چون کرمانشاه بسیار نامطلوب است و موجبات نارضایتی بیش از پیش مردم را فراهم کرده است.

استان کرمانشاه به‌عنوان قطب دامپروری در غرب کشور مطرح است با این حال مردم این دیار که در گران‌ترین استان کشور زندگی می کنند از خرید و مصرف گوشت قرمز محروم شده‌اند.

اکنون در استان کرمانشاه نرخ خرید گوشت قرمز به‌قدری افزایش یافته که شاید تنها مرفهین بی درد قادر به چشیدن طعم و مزه آن باشند و در این میان هرچند گوشت‌های منجمد نیز با نرخ ۱۵۰ کیلوگرم عرضه می‌شوند اما با توجه‌به بسته بندی‌های  سه کیلوگرمی مقرون به صرفه نیستند و خانواده‌ها قادر به خرید آن نیستند.

جولان نابه‌سامانی بازار گوشت در کرمانشاه به میزانی رسید که داد مسئولان استانی را درآورد و آنها نیز خواستار ساماندهی این اوضاع شدند که البته از مهلت زمانی تعیین شده توسط مسئولان استانداری هم گذشته اما همچنان خبری نیست که نیست.

استمرار شرایط مذکور در حالی است که متولیان امر در جهاد کشاورزی پاسخگوی وضعیت موجود نیستند و افراد دیگر در این حوزه را به سکوت در مقابل رسانه‌ها فراخوانده‌اند و گویا چنین می‌پندارند که با بایکوت خبری وضعیت تأمین و عرضه گوشت، مردم شرایط موجود را از یاد خواهند برد. 

وضعیت بازار گوشت قرمز مناسب نیست

قهرمان شاهی ، اظهار داشت: به‌دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز، نظارت بر قصابی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با نامطلوب خواندن وضعیت موجود، افزود: گشت‌های بازرسی متشکل از بازرسین جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی با جدیت بر قصابی‌های کرمانشاه نظارت دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با وجود افزایش نظارت‌ها، وضعیت بازار گوشت قرمز مناسب نیست.

شاهی تصریح کرد: درحال حاضر در برخی از قصابی‌های کرمانشاه گران‌فروشی دیده می‌شود هرچند که قصابی‌های منصف هم وجود دارند.

وی با تاکید بر اینکه با قصابان متخلف برخورد می‌شود، عنوان کرد: گزارشات مردمی مبنی بر تخلفات قصابی‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

کاهش فروش گوشت قرمز در کرمانشاه به یک سوم قبل رسیده است

همچنین آقای اکبری یکی از قصابان سطح شهر کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر گوشت گوساله با نرخ ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گوسفند با قیمت ۳۷۰ تومان عرضه می‌شود.

وی نرخ فروش فیله گوساله را به‌ازای هر کیلوگرم ۳۶۰ هزار تومان اعلام و عنوان کرد: قیمت عرضه کله پاچه نیز نسبت به قبل دو برابر شده  است.

آقای اکبری وجود مافیای قاچاق دام به عراق از طریق استان‌های همجوار را اصلی‌ترین علت گرانی قیمت گوشت قرمز دانست.

وی افزود: شمار مشتریان گوشت قرمز نسبت به قبل به حدود یک سوم قبل رسیده است و در این محله یکی پس از دیگری شاهد تعطیلی رستوران‌ها و مراکز فست‌فود هستیم.

آقای اکبری خاطرنشان کرد: اتحادیه قصابان به‌دلیل گران خرید گوشت قرمز، در مقابل کاهش قیمت فروش آن مقاومت نشان می‌دهد اما تعزیرات حکومتی  به جریمه قصابان می‌پردازد در نتیجه مراکز قصابی متضرر می‌شوند.

توزیع گوشت قرمز منجمد آن هم در بسته بندی‌های سه کیلوگرمی با نرخ مصوب اگرچه سیاستی کشوری است اما در این استان که تورم در آن بیداد می‌کند ونرخ بیکاری به سرحد خود رسیده است چاره ساز نخواهد بود.

انتظار می‌رود متولیان امر به‌جای سکوت، راه چاره‌ای برای برخورد با دستان پشت پرده قاچاق دام بیابند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش موارد سوءتغذیه در میان مردم مظلوم کرمانشاه نباشیم؛ مردمی که هنوز آثار جنگ از چهره شهر  و دیارشان زدوده نشده است و هنوز طعم زندگی در سطح یک کلانشهر را تجربه نکرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.