سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 2110
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ |
پیشکسوت کشتی کرمانشاه:

برخی بده بستان ها کشتی استان را به قهقرا برده است!

یک پیشکسوت کشتی استان معتقد است برخی بده بستان ها کشتی کرمانشاه را به قهقرا برده است.
برخی بده بستان ها کشتی استان را به قهقرا برده است!

یک پیشکسوت کشتی استان معتقد است برخی بده بستان ها کشتی کرمانشاه را به قهقرا برده است.

“داریوش اسماعیل بیگی” که خود از ۱۰ سالگی وارد عرصه کشتی شده و ۴۴ سال فعالیت مستمر در این رشته  پرطرفدار ورزشی داشته است می گوید: طی  ۲۵ سالی که مربی کشتی بودم تمرکزم روی جوانترها بود، کسانی که می توانستند نام آور باشند، اما واقعیت آن است که فضای نامساعد حاکم بر کشتی استعدادهای استان را هدر می دهد!

او که پس از کنار رفتن از انتخابات معنا دار هیات کشتی، حالا تقریبا ۳ سال و اندی است که از این حوزه فاصله گرفته و خود را با تدریس در مدارس و دانشگاههای استان سرگرم کرده است درباره دلزدگی و کنار کشیدنش می گوید: متاسفانه دور قبلی، انتخابات هیات کشتی طوری پیش رفت که دلزده شدم و انگیزه ام را برای ورزش کاملا از دست دادم.

به گفته اسماعیل بیگی سالهاست که برخی باند بازی ها و بده بستان های شخصی کمر کشتی استان را شکسته، طوری که خیلی از استعدادهای مربیگری و ورزش کشتی، پراکنده و یا دلزده شده اند!

وقتی می پرسم شما چرا برای تغییر این وضعیت آستین بالا نزدید و تلاش نکردید می گوید: پیشتر خیلی انگیزه داشتم و کلی برنامه برای پیشبرد کشتی ریخته بودم، چون همیشه اعتقادم آن است که باید از پایه شروع کنی، اما افسوس که نگاه مدیرکل تربیت بدنی استان و ایضا هیات کشتی به این ورزش جذاب، حرفه ای نیست، خلاصه که همینها باعث شد کلا از کشتی کنار بکشم!

او در حالیکه به  تیتر قدیمی یکی از رسانه های استان در مورد کشتی اشاره می کند، می گوید: بیاد دارم خیلی سال پیش نشریه ای درباره کشتی کرمانشاه چنین تیتر زده بود«کشتی کرمانشاه در آینه غبار» من اما فکر می کنم حالا بهتر است بنویسند «در آینه زغال!!»

اسماعیل بیگی دل پری از فضای نامطلوب کشتی استان دارد و به عقیده خودش این فضا امکان فعالیت به افراد خوش فکر و فداکار نمی دهد و هرکسی بیاید مدتی کار می کند و بعد که گرفتار برخی باندبازی و بده بستان ها شد ناخودآگاه کنار می کشد یا کنارش می کشند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات پیش  روی هیات کشتی که در اوایل ۴۰۳ برگزار می شود شرکت خواهید کرد یا خیر، می گوید:تجربه دور قبل باعث شد متوجه فرمایشی  بودن این انتخابات بشوم، از رای هیات ها گرفته تا افراد سرشناس دیگر، کسانی در رای گیری ورود پیدا می کنند که شناخت چندانی از کشتی ندارند، آنها فقط می آیند تا به اسمی که از قبل برایشان معرفی شده رای بدهند! خودتان قضاوت کنید در چنین فضایی فاتحه امثال بنده خوانده است، چون به جایی وصل نیستم و اصلا چیزی از زدوبندها نمی دانم، من فقط دلم برای کشتی استان می سوزد و نگران استعدادهایی هستم که در این ورزش هرز می روند!

او در حالیکه آینده کشتی استان را چندان مطلوب ارزیابی نمی کند می گوید: برفرض که یک آدم توانمند و دلسوز سرکار بیاید و همه تلاشش را برای سروسامان دادن به کشتی بکند، دست آخر اگر به جایی وصل نباشد برش می دارند و همه زحماتش هدر می رود!

اسماعیل بیگی معتقد است باندبازی  آفت کشتی و یا هر ورزش دیگری است و مسئولین باید تلاش کنند تا فضای ورزش فضایی سالم، بانشاط و باانگیزه باشد و نهایتا شرایط برای رشد استعدادهای برتر بویژه در رده نوجوانان و نونهالان فراهم شود، چون این دسته از ورزشکاران آینده و شناسنامه ورزشی استان محسوب می شوند و نباید هرز برودند!

او همچنین موضع گیری برخی مدیران را بسیار مهم ارزیابی کرده و می افزاید: انتظار دارم که فضای سالم تری در حوزه ورزش ایجاد شود،  فضایی که رقابت سالمی برای افراد توانمند مهیا کند و هرکس بتواند خود را محک بزند، بی آنکه نگران باندبازیها باشد!

نویسنده : لیلا سعدوندی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.