سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 2452
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ |

معلمین نمی پذیرند که روشهای قدیمی تدریس جواب نمی دهد

تدریس زبان به لحاظ فرار بودن روش خاصی می خواهد و در این باره مسئولین باید فضای کافی در اختیار معلم قرار بدهند تا بتواند محتوا را ایجاد کرده و کلاس را بارور کند.
معلمین نمی پذیرند که روشهای قدیمی تدریس جواب نمی دهد

به گزارش کرمانشاه امروز؛ رقیه هوشنگی که پیشتراز بین معلمین زبان مقطع دبیرستان رتبه کشوری بدست آورده و سابقه درخشانی در این حرفه دارد درباره سالها تجربه تدریس خود در مدارس استان به کرمانشاه امروز گفت:تدریس زبان به لحاظ فرار بودن روش خاصی می خواهد و در این باره مسئولین باید فضای کافی در اختیار معلم قرار بدهند تا بتواند محتوا را ایجاد کرده و کلاس را بارور کند.

وی افزود:من راهنمایی که بودم طوری با بچه ها کارمی کردم که انتهای سال متن انگلیسی می نوشتند و یا با دبیرستانی ها هر سال ۳ هزار تست کنکوری کار میکردیم.

هوشنگی رمز موفقیت خود  را درگیر کردن بچه ها با مقوله زبان به روشی متفاوت دانست و گفت:با اینکه ناهمگونی کلاس، ترس از یادگیری و ساختار نامناسب کتاب های درسی یک مشکل اساسی برای آموزش زبان در سطح مدارس است ولی سعیم این بوده تا با برخورداری از امکاناتی چون پاورپوینت، ام ام بی ، ورد و حتی اینترنت بچه ها را با زبان آشتی بدهم، به همین منظور شروع تکلم را با شخصیت جدید برایشان ساده کردم، بدین ترتیب که به هریک از بچه ها نام انگلیسی دادم تا ترس از خطا و آموختن را فراموش کنند.

وی افزود: امروز خوشحالم که دانش آموزانم توان نوشتاری و گفتاری قوی تری نسبت به هم سطح هایشان دارند و امیدوارم استفاده از این روش در دیگر مدارس استان باب شود.

هوشنگی عدم پذیرش تغییر در روش تدریس از سوی برخی معلمین را آفت جدی یادگیری دانست و گفت: اگر می خواهیم کارایی داشته باشیم باید بپذیریم که دیگر روشهای قدیمی جواب نمی دهد، نسل ها تغییر کرده اند و روشها باید به روز شوند.

وی در حالیکه به استفاده معلمین از روشهای ترکیبی در آموزش زبان خارجه بویژه شخصی سازی کردن مفاهیم تاکید کرد افزود:با این فن خیلی خوب می شود بچه ها را درگیر کرد ،آنها باید در کلاس تعامل داشته باشند و از آموختن زبان جدید لذت ببرند.

این معلم برگزیده در خاتمه عشق به آموختن و لذت بردن از تدریس را اصول اصلی کار خود و دیگر معلمان برتر معرفی کرد و از مسئولین آموزش و پرورش خواست تا برای کیفی تر شدن آموخته ها درمدارس استان تلاش کنند تا شرایط بهتری برای نسل جدید آموزگار در کلاسهای درس فراهم شود.

نویسنده : لیلا سعدوندی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.