سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 8 July , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ - 2 محرم 1446
شناسه خبر : 2669
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ |

میزخدمت دادگستری بار پرونده های قضایی استان را کم می کند

"یوسف جلیلیان" معاون قضایی و سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه، در گفتگو با کرمانشاه امروز برپایی میز خدمت در دادگستری استان را راهی برا تامین خواسته ها و نیازهای اساسی مردم در حوزه مسائل حقوقی و قضایی ارزیابی کرد و گفت: با تشکیل و تداوم این جلسات مقدار زیادی از بار قضایی و مشکلات مردم کاسته می شود.
میزخدمت دادگستری بار پرونده های قضایی استان را کم می کند

به گزارش کرمانشاه امروز؛ “یوسف جلیلیان” معاون قضایی و سرپرست اجرای احکام مدنی دادگستری کرمانشاه، در گفتگو با کرمانشاه امروز برپایی میز خدمت در دادگستری استان را راهی برا تامین خواسته ها و نیازهای اساسی مردم در حوزه مسائل حقوقی و قضایی ارزیابی کرد و گفت: با تشکیل و تداوم این جلسات مقدار زیادی از بار قضایی و مشکلات مردم کاسته می شود.

وی با اذعان به این مطلب که این اقدام ارزشمند به پاسداشت سالگرد پیروزی انقلاب و عید بزرگ مبعث اجرا شده است  افزود: یکی از رسالتها اصلی، بارز و مبرهن سازمان بسیج حقوقدانها، جهاد حقوقی است که در همین راستا به همت رئیس کل دادگستری  و دادستان محترم استان  میز خدمت و پاسخگویی  با حضور مقامات محترم قضایی در دادگستری کل استان کرمانشاه تعبیه شد و خوشبختانه همه قضات بزرگواری هم  که مسئولیت قضایی داشتند دعوت سازمان بسیج حقوقدانها را پذیرفتند تا در این طرح جهادی شرکت کنند.

جلیلیان گفت: این اقدام در راستای سند تحول قضایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس محترم قوه قضاییه و رئیس کل محترم دادگستری استان، دکتر کرمی است، صورت گرفته و در همین راستا ما به صورت مداوم و مستمر در مکانهای عمومی بویژه مساجد، مسجد جامع و امروز هم در دادگستری کل استان کرمانشاه میزی را با عنوان “میز خدمت یا پاسخگویی به مردم” عزیز را برای آن دسته از افرادی که مشکلات قضایی داشتند راه انداختیم.

وی افزود: خیلی از مردم در مسائل حقوقی و کیفری بویژه در مرحله اجرای احکام گرفتار بودند و بهترین راه این بود که با اجرای میز خدمت از نزدیک پای صحبت آنها بنشینیم و مسائل و مشکلات را حل کنیم  تا مردم در این ایام مبارک به انقلاب مردمی خود خوش بین و امیدوار شوند.

جلیلیان گفت: به نظر بنده این اقدام بسیار اثربخش و مثبت بود، زیرا خیلی از افرادی  که هنوز طرح دعوا نکرده بودند با مطرح مشکل خود مورد ارشاد و معاضدت قرار گرفتند و با ریش سفیدی به تعامل با طرف مقابل رسیدند و این باعث شد که در خیلی از دعاوی حتی نیازی به تشکیل پرونده نباشد و موضوع خودبخود حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: برای آن دسته ای هم که پیچیدگی حقوقی داشتند وقت گذاشتیم و با حضور همکاران قضایی بویژه ریاست محترم دادگاه های انقلاب و عمومی دکتر فتاحی و معاونانشان به صحبتهای مراجعین توجه شد و دستورهای لازم صادر شد و انشالله مردم در روزهای آتی می توانند برای اجرای این دستورات به همکاران قضایی مراجعه کنند.

نویسنده : لیلا سعدوندی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.