سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 16 September , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 13 ربيع أول 1446
شناسه خبر : 861
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ |

جناب رئیس جمهور، لطفا خلاف جهت آب شنا نکنید!

جناب روحانی، مردم ایران سلامتی شان را از سر جوب به دست نیاوردند که برایشان نسخه مرگ تجویز میکنید! لطفا دست از سخنان نسنجیده بردارید و خلاف جهت آب شنا نکنید و بدانید ملت ایران با طناب پوسیده کسی در چاه نخواهند رفت!
جناب رئیس جمهور، لطفا خلاف جهت آب شنا نکنید!

سید سیاوش حسینی

اخیرا مرگبارترین بیماری قرن،به نام کرونا دامن گیر اغلب کشورها شده است.این بیماری ابتدا در کشور های آسیای شرقی بخصوص چین شیوع پیدا کرد و هنوز علت این بیماری به طور دقیق کشف نشده است،لذا گمانه زنی هایی از سوی دانشمندان وجود دارد که این بیماری از یک نوع غذای دریایی به انسان انتقال یافته و حتی پرندگان و جانوران پستاندار از این بیماری مصونیت ندارند، و این ویروس تا بحال جان صدها نفر را در اکثر کشورها از جمله چین،ایران،ایتالیا و ……گرفته و عده بیشماری را روانه مراکز درمانی نموده است!

نکته جالب توجه در این بیماری این است که همه باید برای پیشگیری از این ویروس که از خانواده “بیماری سارس” بشمار می آید،رعایت بهداشت عمومی را انجام دهند و از همه مهمتر، به محض اینکه کسی علائم بیماری کرونا که شبیه آنفولانزا است را مشاهده کرد، به مراکز درمانی مراجعه کنند و به طور جد از حضور در بین آحاد جامعه خودداری نمایند!

از نکات حائز اهمیت در پیشگیری این بیماری،نحوه برخورد دولتمردان بخصوص جوامع پزشکی می باشد،که این شیوه برخورد در کشورهای مختلف کاملا با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در کشورهای دیگر با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تلاش می کنند تا مردم با حکومت و جامعه پزشکی مشارکت نمایند تا این بیماری کنترل و حتی ریشه کن شود.

متاسفانه در کشور ما مسئولین اجرایی به محض اینکه حادثه و یا شیوع بیماری در کشور رخ می دهد تمام هم و غم خود را معطوف میدارند به پنهان کاری و دادن امنیت خاطر به شهروندان که گوش به شایعات ندهند و ممکلت گل و بلبل است، که نمونه بارز آن هم اکنون ۲۴ استان کشور تا این لحظه، درگیر بیماری کرونا هستند و حتی علی رغم اینکه مسئولین ارشد وزارت بهداشت کاملا به این امر اذعان دارند،اما ریاست جمهوری وقوع این بیماری را کتمان و کوچک می شمارد و حاضر نیست به طور شفاف و صادقانه جامعه را روشن نماید!

گفتنی است: حسن روحانی از بدو پذیرش مسئولیت اجرایی در کشور، همیشه خلاف جهت آب شنا کرده و به جای بسیج عمومی و استفاده از ظرفیت سپاه،بسیج و ارتش، در نطقی اعلام داشته که همه چیز آرام است و از هفته آینده تمامی سازمانها و نهاد های دولتی به رتق و فتق امور بپردازند!

سخنان نسنجیده و کاملا غیر کارشناسانه حسن روحانی در حالی رسانه ای شد، که بلافاصله وزیر بهداشت با توجه به اهمیت موضوع، اعلام داشت مردم از سفرهای غیر ضروری به استانهای درگیر کرونا اجتناب نمایند، وی حتی ابلاغ نمودن که در هفته آینده تمامی مدارس و مراکز آموزشی کشور تعطیل شود و از مسئولین درخواست نمود

در ورودی شهرها اکیپ ها مستقر خواهند شد و با بررسی درجه حرارت، افرادی که مشکوک هستند را متوقف کنند.

وزیر بهداشت گفت:اگر فردی مشکوک تشخیص داده شوند ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

حرم حضرت معصومه، امام رضا، شاهچراغ و حضرت عبدالعظیم محدودیت ورود خواهند داشت و افراد میتوانند به شرط ضدعفونی و عدم توقف داخل صحن وارد شوند.
در مناطقی که آلودگی کرونا تشخیص داده شده است برای مدت محدودی نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

حال با توجه به دیدگاه ریاست جمهوری کشورمان و سخنان کاملا دلسوزانه و تخصصی وزیر محترم بهداشت “تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل” که ملت ایران ۶ سال است روی دیوار چه کسی یادگاری می نویسند!

جناب روحانی، مردم ایران سلامتی شان را از سر جوب به دست نیاوردند که برایشان نسخه مرگ تجویز میکنید! لطفا دست از سخنان نسنجیده بردارید و خلاف جهت آب شنا نکنید و بدانید ملت ایران با طناب پوسیده کسی در چاه نخواهند رفت!

 

نویسنده : سید سیاوش حسینی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.