سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 15 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 916
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ |

پذیرایی «چند ستاره‌ها» از مهمانان نوروزی در تعطیلی مراکز اقامتی؟!

پذیرایی از مهمانان نوروزی در اماکن اقامتی کرمانشاه ممنوع شده، اما کماکان برخی از هتل‌های چند ستاره میزبان مهمانان غیربومی هستند و جان شهروندان را به خطر می‌اندازند.
پذیرایی «چند ستاره‌ها» از مهمانان نوروزی در تعطیلی مراکز اقامتی؟!

به گزارش کرمانشاه امروز، کرونا؛ مرگبارترین بیماری قرن حاضر در جهان تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی امسال را در ایران کاملاً به حاشیه برد و امسال توصیه اکید شده که افراد به هیچ وجه نه تنها از شهر و دیار بلکه از خانه‌های خود بیرون نیایند تا این بیماری مهلک کنترل شود.

کرمانشاه یکی از استان‌های مهمان‌پذیر کشور است که در سال‌های اخیر با اقبال خوبی از سوی مسافران نوروزی مواجه شده بود و در حال تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری بود، اما امسال مسئولان استان برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و کنترل آن اعلام کردند که آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی را ندارد و از آنها خواستند تا به این استان سفر نکنند.

همچنین اعلام شد که واحدهای اقامتی باید از پذیرایی مهمانان غیربومی خودداری کنند و در صورتی که اقدام به این کار کنند با آنها برخورد و حتی واحدهای آنها پلمب خواهد شد و حتی در روزهای اخیر بر اساس اعلام دادستانی چند مورد نیز پلمب شد.

با وجود این سخت‌گیری‌ها و برخورد با واحدهای کوچک اقامتی، برخی از هتل‌های چند ستاره هنوز هم فعال و پذیرای مهمانان غیربومی هستند و این اغماض با واحدهای بزرگ جان شهروندان را به خطر انداخته است.

میراث فرهنگی: هتل‌ها می‌توانند با شرایطی به صورت اختیاری کار کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مراکز اقامتی، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی و رستوران‌های بین‌راهی تعطیل هستند.

امید قادری افزود: در خصوص هتل‌ها نظر بر این بود اگر هتلی تمایل دارد، به‌صورت اختیاری فعالیت خود را انجام دهد و اعلام کند تا پروتکل‌های وزارت بهداشت برای انجام سازوکارهای بهداشتی به آن‌ها داده شود.

 

وی گفت: در جلسه با اتحادیه هتل‌داران مقرر شد بیشتر هتل‌ها غیر از یک یا ۲ مورد به‌صورت خودجوش تعطیل شوند، بنابراین ۹۵ درصد اماکن اقامتی و پذیرایی استان تعطیل هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: مراکز گردشگری استان هم نظیر طاقبستان، غار قوری‌قلعه، آناهیتا، بیستون، سراب‌ها و تکایا تعطیل هستند.

الزامی به تعطیلی هتل‌ها نبوده!

این مسئول عنوان کرد: یک اکیپ نظارتی نیز هر روز سوئیت‌های غیرمجاز که مسافر پذیرش کرده‌اند را رصد می‌کند.

قادری با بیان اینکه در سطح کشور هم الزامی به تعطیلی هتل‌ها نبوده مگر اینکه ستاد مقابله با کرونای استان‌ها تصمیم‌گیری خاصی داشته باشند، گفت: این موضوع در ستاد مقابله با کرونای استان مطرح و تصمیم گیری شد و اگر هتل‌ها بخواهند به فعالیت خود ادامه دهند، باید پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه هم غیر از هتل پارسیان و رسالت که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد، هتل کاروان‌سرای بیستون، جمشید و آزادگان تعطیل هستند. البته به دلیل اینکه ادارات هنوز تعطیل نشده و کارهای اداری در جریان است، در حال حاضر ۲ هتل پارسیان و رسالت مسافر دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: در ستاد مقابله با کرونای استان مصوبه‌ای برای تعطیلی اجباری هتل‌ها نداشتیم و با این حال ممکن است در روزهای آینده مصوبه دیگری داشته باشیم که هتل‌ها تابع آن شرایط خواهند بود.

تعطیلی داوطلبانه هتل‌ها در کرمانشاه

نایب رئیس اتحادیه هتل‌داران استان کرمانشاه اظهار کرد: براساس دستورالعمل میراث فرهنگی از روز هفدهم اسفند ماه جاری مهمان‌پذیرها، مراکز بوم‌گردی، سفره‌خانه‌ها و رستوران‌های داخل استان و بین‌راهی‌ها تعطیل شدند.

سیروس گل‌عنبر خاطرنشان کرد: در ۲ روز اخیر هم هتل‌ها طبق مذاکرات و توافقات داخلی تصمیم به تعطیلی داوطلبانه گرفتند.

 

وی تصریح کرد: هتل‌ها با توجه به نبود مسافر و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تبعات ناشی از آلودگی و اثرات آن بر فعالیت آینده آن‌ها، به‌صورت داوطلبانه تعطیل شدند.

این مسئول تصریح کرد: به‌دلیل نگه‌داری اشیای گران‌قیمت در هتل‌ها و لزوم رسیدگی ممکن است هتلی باز باشد، اما از پذیرش مسافر امتناع خواهد کرد.

نایب رئیس اتحادیه هتل‌داران استان کرمانشاه گفت: برخی هتل‌ها هم ممکن است در حال حاضر تعداد کمی مسافر داشته باشند که دستورالعمل‌های خاصی خواهند داشت و تعطیل نشدند.

بر اساس این گزارش، با توجه به وضعیت قرمز استان کرمانشاه در شیوع بیماری کرونا و تلاش‌های فراوان مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و سایر اقشار برای کنترل این بیماری و همچنین درخواست مردم برای جلوگیری از ورود مسافران، فعالیت این مراکز اقامتی توجیه‌پذیر نیست و باید رسیدگی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

| منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.